Güzel Sözler
Mobil uygulaması yayında
Ücretsiz

Hikmet Kıvılcımlı Sözleri

Sayfa İçeriği: Hikmet Kıvılcımlı Sözleri, Doktor Hikmet Kıvılcımlı Sözleri, Hikmet Kıvılcımlı Sözleri 2019, Özlü Hikmet Kıvılcımlı Sözleri, Hikmet Kıvılcımlı Sözleri Facebook, Anlamlı Hikmet Kıvılcımlı Sözleri

Sizler bu sitemizin bu içeriğinin altında Hikmet Kıvılcımlı Sözlerini buluşturmaktayız. Twitter, Facebook ve diğer sosyal medya hesaplarınızdan beğendiğiniz Özlü Hikmet Kıvılcımlı Sözlerini paylaşımda bulunabilirsiniz.

Hikmet Kıvılcımlı Sözleri

Editörün Seçimi: Anarşi yok, büyük derleniş (Hikmet Kıvılcımlı)


Anarşi yok büyük derleniş! / Hikmet Kıvılcımlı


Hangi ülkede hangi çocuğun kaç lokma ekmek yiyeceğine, servet sahiplerinin bir araya geldikleri kahvaltılarda ve yemeklerde karar verilir


Ben, insanın hayvan yerine konmasına karşı çıktığım için sosyalist oldum. / Hikmet Kıvılcımlı


Parti kurmak turşu kurmaya benzemez. / Hikmet Kıvılcımlı


Bezirgan partiler, okudukları edebiyat mavallarında ne denli Milliyetçi ve Vatanperver, Yurtsever görünürlerse yaptıkları batakçı vurgun pratiklerinde o denli çok ve utanmazca Milleti, Vatanı, Yurdu, İnsanı hiçe sayıyorlar. Bu durumlarıyla hepsi anayasa dışına fırlamış, gayrimeşru oyunbazlardır. Türkiye halkına ve yurduna 'bu hayasızca akın' dan kurtuluş yolunu ister istemez Türkiye İşçi Sınıfı'nın siyasi partisinden başkası gösteremez ve açamaz. / Hikmet Kıvılcımlı


Cennet, gerçekte komünel yaşam; cehennem, medeniyetin sınıflı toplumu olarak düşünülmelidir. Kuranda tümlük içinde bakılınca bu yorum yerli yerine oturur...


'Sıffiyn' savaşında, namuslu ve yiğit müslüman saflarını bozmak için Tefeci-Bezirgân Muaviye askerlerinin mızrakları ucuna Kuran'ı takarak, herkesten koyu 'Müslüman' olduklarını göstermek istedikleri gibi; 'sosyalizm' demagokları da Marks'ın Kapital'ini ve başka 'kutsal kitapları' kalkan gibi kullanacaklardır. 'Toplum Polisi'nin kalkanları ne ise, onlarınki de odur. Nitekim Toplum Polisi ne denli 'toplumcu' ise, demagoklar da o tür 'sosyalist'tirler / Hikmet Kıvılcımlı


İnsanın her davranışı ve düşüncesi: toplum içinde, toplumla birlikte, toplum için ve toplum olarak yaşamaktır.


Vatan aşkını söylemekten korkar hale gelmektense, ölmek daha iyidir.'Türkiye proletaryası, kardeş Kürdistan proletaryasıyla el ele verip, gerek anadolu'nun soyulan soğana çevrilen emekçi Türk köylülerini ve gerekse ezilen Kürdistan köylülüğünü Sovyetler devrimi şiarıyla insanlığın ilk ve son defa gördüğü büyüklükteki o yaman devrim kıyametine kavuşturduğu gün, anadolu ve Kürdistan Sovyetler devrimi, bugünkü Kemalist Türkiye'nin binbir çelişkiyle kemirilen 'ulusal' birliğinden nitelikçe bambaşka, nicelikçe uçsuz bucaksız oranda müthiş, aşılmaz ve yenilmez bir antiemperyalist kale olacaktır.Kürt Proleteryası, Türk Proleteryasının kardeş yardımı ile ve keskin Bolşevik sınıf mücadelesi yöntemleriyle harekete geçecek; Kürdistan'da başlayan Demokratik Burjuva Devrimine proleter damgasını vuracak; Sömürge kurtuluşunu Toplumsal kurtuluşa ve Sosyalizme doğru, Asgari Program'dan başlayarak geliştirecektir' / Hikmet Kıvılcımlı


İnsanın her davranışı ve düşüncesi: toplum içinde, toplumla birlikte, toplum için ve toplum olarak yaşamaktır. / Hikmet Kıvılcımlı


Kur'an herkese, hemen her ayette akılları kullanmayı, iyi işleri öğütler durur. Çünkü peygamber daima aklını kullanır. Kullanmayanları azarlar, onlar adına üzülür ve onlara derinden acır.


Son peygamber sözü bundan sonra Allah'ın ve peygamberinin işlerini insanlara devrettiğidir


Maddiyatın, maneviyatı ezişi ve tüketişi sürmektedir.


Görev başında ömür merdiveninin son basamaklarına geldik. Kimsenin kara yahut mavi yahut yeşil, elâ gözü için yaşamadık. Kimseden proletarya doğruluğu ve yoldaşlığı dışında hiçbir şey beklemedik. Kimsenin de bizden başka şey istemesine göz yummadık. Görev yapıyorduk, muhallebi değil. Görev yapmada çok iyi biliyoruz; vurmak ta vardır, vurulmakta. Hepsi vız gelir ve de gelmelidir. / Hikmet Kıvılcımlı


Yeryüzünde en çok tartışılan bir sözcük varsa, o da sosyalizmdir. Denilebilir ki, toplumda kaç türlü sosyal sınıf, zümre ve tabaka varsa, en az o kez çok sosyalizm anlayışı vardır. Dünyada sosyalizmi bin yıl kökünden kazımıya and içmiş Alman faşizmi bile, kendisine NAZİ, yâni NASYONAL-SOSYALİST adını taktı. Başka türlü tutunamıyacağını biliyordu.Sosyalizm, modern toplumda o denli ağır basan bir gerçekliktir. 'Zemâne alâmeti' olduğu için, hemen herkes ve her akım, az çok 'SOSYALİST' kılığına girmedikçe ortaya çıkamıyor. Öyle olduğu için de, her 'sosyalistim' diyene sorulmalıdır: '- Sen hangi sınıfın, hangi küme insanın, ne çeşit sosyalistisin?' Bunu herkes, önce kendi kendisine, sonra öteki 'sosyalistim' diyenlere açıkça soramıyorsa, ya sosyalizmin ne olduğunu bilmiyor, yahut bilmek istemiyordur. / Hikmet Kıvılcımlı


Parti kurmak turşu kurmaya benzemez. / Hikmet Kıvılcımlı


Vatan aşkını söylemekten korkar hale gelmektense, ölmek daha iyidir.


Ben, insanın hayvan yerine konmasına karşı çıktığım için sosyalist oldum.


Görev başında ömür merdiveninin son basamaklarına geldik. Kimsenin kara yahut mavi yahut yeşil, elâ gözü için yaşamadık. Kimseden proletarya doğruluğu ve yoldaşlığı dışında hiçbir şey beklemedik. Kimsenin de bizden başka şey istemesine göz yummadık. Görev yapıyorduk, muhallebi değil. Görev yapmada çok iyi biliyoruz; vurmak ta vardır, vurulmakta. Hepsi vız gelir ve de gelmelidir. / Hikmet Kıvılcımlı


Yeryüzünde en çok tartışılan bir sözcük varsa, o da sosyalizmdir. Denilebilir ki, toplumda kaç türlü sosyal sınıf, zümre ve tabaka varsa, en az o kez çok sosyalizm anlayışı vardır. Dünyada sosyalizmi bin yıl kökünden kazımıya and içmiş Alman faşizmi bile, kendisine NAZİ, yâni NASYONAL-SOSYALİST adını taktı. Başka türlü tutunamıyacağını biliyordu.Sosyalizm, modern toplumda o denli ağır basan bir gerçekliktir. 'Zemâne alâmeti' olduğu için, hemen herkes ve her akım, az çok 'SOSYALİST' kılığına girmedikçe ortaya çıkamıyor. Öyle olduğu için de, her 'sosyalistim' diyene sorulmalıdır: '- Sen hangi sınıfın, hangi küme insanın, ne çeşit sosyalistisin?' Bunu herkes, önce kendi kendisine, sonra öteki 'sosyalistim' diyenlere açıkça soramıyorsa, ya sosyalizmin ne olduğunu bilmiyor, yahut bilmek istemiyordur. / Hikmet Kıvılcımlı


Tarihin yörüngesi, en ufak ikircikliğe yer bırakmayacak ölçüde işçi sınıfı'nın yörüngesine girmiştir. Ne denli parlak göktaşı görünmek tutkunluğu içinde bulunursa bulunsunlar, eğer uzayın sağır boşluklarında yitmek istemiyorlarsa, bütün Devrimci yıldızlar, Tarihin ve İşçi sınıfının yörüngesi içine akmalıdır. Bu yörünge Proletarya Partisidir. / Hikmet Kıvılcımlı


İnsanlığın önünde iki rahmetten biri var: ya bilesiye, tüm bilinçli, kıyasıya, öldüresiye ve ölesiye Milli Kurtuluş Savaşı göze alınır yahut sürünesiye, sömürülesiye, çürüyesiye, geberesiye, kullaşılır, köleleşilir. Ya Kurtuluş Savaşı ya da en soysuzca Köleleşmenin Mezar Taşı / Hikmet Kıvılcımlı


Tarafsızlık bizim harcımız değil. İşçi çocuğuyuz. Olduk olası: başta işçi sınıfımızdan yana düşünüp davranmayı öğrendik. İnsanoğlunun ancak ve yalnız İşçi Sınıfı yanından gerçek insan olacağına inanıyoruz. O noktada en ufak ikircilik geçirenler, 'Stalin' olsalar, bizi bağlayamamışlardır ve bağlayamazlar. / Hikmet Kıvılcımlı


" Ben İnsanın Hayvan yerine konmasına karşı çıktığım için Sosyalistim. "


Muhammed peygamberlerin sonuncusudur. Ama ne hadislerde, ne de Kur'an'da Allah'ın Ana Kitabının sona erdiğine dair en ufak bir işaret yoktur.


"Tutkular" insanı yeniden ve yeniden öldürüp diriltebilirler. Bu sadece toplumsal değil, aynı zamanda zihinseldir de.


Evimize uğrayıp, tencerenizde ne kaynıyor diye bakmıştır?
Pazardaki fiyatların yükselişi önünde size bir yol gösermiştir?
Hayır. Sadece falan bakanlığın, filan memuru...
Yahu bunlar memur. Bunlar yukarıdan emir almaya alışmış insanlar.


Sosyal devrimlerde olduğu gibi tarihsel devrimlerde de "iki arada bir derede" kalan kararsızlar bulunur. Sosyal devrimlerde bunlar genellikle orta tabakalar olur.


Mutlu insan; doğanın ve toplumun gidiş kanunlarını bilince çıkarıp, o kanunların dengesini içinde kurabilen insandır.


İnsan beyni yaşadığı toplum biçimini öğrenip, ona az çok bilinçle-bilinçaltıyla uyum yapıncaya kadar, insan ömrünün yarısından fazlası geçer.


İnsanlar kendi tarihlerini yaparken, geçmişin mirasıyla yaparlar.
Ölü kuşakların gelenekleri, yeni kuşakların beyinleri üzerine birer kabus gibi çöker.


"Allah'ı çok anmak" demek, determinizm: gerçekler üzerine yani doğa ve toplumun gidişi üzerine kafa patlatmak ve o uğurda savaşmak demektir.


Vatan aşkını söylemekten korkar hale gelmektense, ölmek daha iyidir. / Hikmet Kıvılcımlı


Bezirgan partiler, okudukları edebiyat mavallarında ne denli Milliyetçi ve Vatanperver, Yurtsever görünürlerse yaptıkları batakçı vurgun pratiklerinde o denli çok ve utanmazca Milleti, Vatanı, Yurdu, İnsanı hiçe sayıyorlar. Bu durumlarıyla hepsi anayasa dışına fırlamış, gayrimeşru oyunbazlardır. Türkiye halkına ve yurduna 'bu hayasızca akın' dan kurtuluş yolunu ister istemez Türkiye İşçi Sınıfı'nın siyasi partisinden başkası gösteremez ve açamaz. / Hikmet Kıvılcımlı


Tarafsızlık bizim harcımız değil. İşçi çocuğuyuz. Olduk olası: başta işçi sınıfımızdan yana düşünüp davranmayı öğrendik. İnsanoğlunun ancak ve yalnız İşçi Sınıfı yanından gerçek insan olacağına inanıyoruz. O noktada en ufak ikircilik geçirenler, 'Stalin' olsalar, bizi bağlayamamışlardır ve bağlayamazlar. / Hikmet Kıvılcımlı


Arapların, kendilerinden olmayanlara "ACEM" dedikleri gibi, Türkler de, töresizlere, Uygurlara, Acemlere (Perslere) "Tat" adını verirler. Türklere Uygurlar kadar yakın olan Moğollara da, TAT-ER (Tatar) deyişleri bundandır.


Allah sadece sosyal-ekonomik hayatta değil, doğanın gidiş kanunlarında da olduğunu dile getirir.


Tanrısallıklar çağında hayatın yorumu ister istemez, tanrı şemsiyesi altında yapılabiliyor.


Kapitalizm adlı bir geniş yeniden üretim düzeni, Batı Avrupanın sapa büyük britanya adasında türedi burjuva adlı,aşağı, çıkarcı bir sosyal sınıf solucanlar gibi kıpırdanıp çoğalarak ,tam 500 yıl kendi yuvasını ,1001 barbar akını ve kilise ağı ortasında yaptı. Üretimin sosyal karakterinden gelme hızla ,toy derebeyliği ve sinsi hıristiyanlığı birbirine tokuşturarak güneşin altındaki yerini gittikçe sağlayıp yaydı.


İslamlığın büyük kurucusu Hazreti Muhammed'e en yakın akraba halef "Tanrının Aslanı" Ali idi: Muaviye zamanı bezirganlığı Suriye Valiliğine konar konmaz, Ali'yi öldürttü, çocuklarım Kerbela'da (bütün Yakındoğu Medeniyetlerinin beşiği Irak toprağında) inanılmaz bir itsellikle kılıçtan geçirtti.


"İl bırakılır, törün bırakılmaz" (ülke bırakılır,töre bırakılmaz)


İnsanlığın sınıflı toplumunun sınıfsız topluma dönüşeceği o yılları ön görürce " din gününü" bu gelecek günlere yakıştırır; Allah sistemini bu yönde geliştirir.


Tarihsel görevlerini yapmış veya yapma çabalarını sonuna dek esirgememiş insanlar şüphesiz ki erişilemez bir iç huzur içinde yaşarlar veya bu ruhsal - vicdani dengeye ulaşmış olarak huzur içinde ölürler.


Namaz, Oruç, Zekat, Hac gibi İslam'ın ana prensipleri de İbrahim dininden alınmıştır. Kuran bunları da açıkça belirtti.


Antik çağda iktidar dinde idi...
Modern çağda iktidar bilime geçti, dini bilinç altına bastırdı.


İlkel toplumlarda bilinç aramak, okul öncesi bebek ve çocuklardan akıllı davranış beklemek gibi bir şey olur.


Adem ve Havva (Arap ataları) medeniyet (sınıflı toplum) meyvesini şeytana (tefeci -bezirgana) uyup yer yemez, kendilerini cennetten (komünal toplumun mutlu yaşamından ) sınıflı toplumun cehennemcil yaşamına kovulmuş bulurlar.


En tarafsiz tarihe göre, kapitalizmin girdiği yerde ilk göze çarpan şey iki başlıca sosyal sınıfın tez ve antitezleşmesi olur.


Günümüz bezirganlarının allahı gibi bir allah değil, tersine alabildiğine gerçekler içinde, doğa ve insan için çırpınan bir allahtır.


İnsan için üretimden başkası yalandır.


Her şeyi Sümer tabletlerinde arayıp bulan batılı laik bilginler, Tevrat uzmanı kesildiler ama Kur'an'a neredeyse el sürmüyorlar.


Antik tarihin düşünce sistemi allahlar kabuğu içinde gelişiyordu.


Devrim önce insanlar arasında bir savaştır. Ondan sonra savaşın başarısıyla gelen bir değişikliktir.


Allah sistemi Hz. İbrahimden beri Arap topluluklarında anlatılır-naklidir.


Sen de Yorum Yap veya Sözünü Yaz